کواکبیان در مراسم دومین شب قدر در جمع مردم یافتآباد تهران:
پس از چهل سال حکمفرمایی هنوز با عدالت علوی فاصله داریم
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس که همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در حسینیه ارسبارانیهای مقیم تهران در جمع مردم یافتآباد تهران با حضور شهردار منطقه 18 و جمعی از مسئولان اجرایی سخن میگفت به تفصیل در مورد عظمت شب قدر و شاخصههای عدالت علوی مطالبی بیان داشت.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس که همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در حسینیه ارسبارانیهای مقیم تهران در جمع مردم یافتآباد تهران با حضور شهردار منطقه 18 و جمعی از مسئولان اجرایی سخن میگفت به تفصیل در مورد عظمت شب قدر و شاخصههای عدالت علوی مطالبی بیان داشت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وی نزول قرآن در شب قدر و تعیین سرنوشت آدمیان در این شب و نزول فرشتگان و بخشش گناهان را از جمله ویژگیهای شب قدر دانست و گفت: در روایات داریم که سرنوشت ما در شب نوزدهم تعیین میشود اما در شب بیست و یکم تائید میشود و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به صورت نهایی امضاء میشود. در همین موضوع هم که مشخص نیست دقیقا کدام شب، «لیله القدر» است حکمتی است که بیشتر در بارگاه خداوند خودمان را عرضه کنیم.
وی تعبیر «کریم الصفح» را از صفات برجسته خداوند دانست یعنی آنکه او گناهان و لغزشهای ما را میبخشد و هیچگاه به روی خودمان هم نمیآورد. لذا اگر از برادران ایمانی کدورتی در دل داریم باید امشب آن را از خودمان بزدائیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اثرات معنوی روزه ماه رمضان گفت: در شب قدر از خداوند بخواهیم ذخیره معنوی ماه رمضان که همان «تقوای ستیز» است به همه مسئولان و دستاندرکاران نظام جمهوری اسلامی عنایت فرماید تا در یازده ماه پس از ماه رمضان بتوانیم از این موجودی معنوی برای مردم خدمت کنیم.
دکتر کواکبیان با اشاره به ویژگیهای شخصیت مولای متقیان حضرت امیرالمومنان علی (ع) بر پنج شاخصه مهم عدالت علوی یعنی «عدالت سیاسی»، «عدالت حقوقی»،«عدالت اجتماعی»، «عدالت اقتصادی» و «عدالت قضایی» تاکید کرد و با استناد به برخی آیات و روایات، این شاخصهها را بزرگترین و مهمترین آموزههای دینی و انگیزه انقلابیون برای برپایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دانست.
دبیر کل حزب مردم سالاری با تاکید بر ضرورت تحقق «عدالت سیاسی» به مفهوم «شایسته سالاری» گفت: عدالت ورزی در مقام حکومت و یادر مقام اجرا و یا در مقام توزیع امکانات در همان عدالت ورزی حاکم در به کارگیری کارگزاران نظام است. حضرت علی (ع) اگر قرار بود از گمراهان برای خودش یارگیری کند که هیچگاه در محراب عبادت به شهادت نمیرسید بارها قبل از انقلاب علمای ما داستان «عقیل» برادر آن حضرت را از نهجالبلاغه برای ما میخواندند که چگونه آن حضرت در مقابل درخواست اضافی از بودجه بیتالمال از طریق یک گلوله آتش به برادر خودش فهماند که اگر او نمیتواند آتش دنیا را تحمل کند چگونه باید آتش دوزخ الهی را در آخرت را تحمل کرد!؟
امروزه بحث خویشاوندان از برادر و فرزند و داماد و پسرخاله و... در واگذاری مسئولیتها بسیار داغ است. آن هم عدهای با بستن دکمه تقوا و قیافه حزب اللهی وادای حروف غلیظ عربی میخواهند با ویژه خواری و رانت خواری و سوء استفاده از موقعیت اشخاص به غارت بیتالمال بپردازند که متاسفانه همه اینها به پای انقلاب و نظام نوشته میشود. امیدواریم دست اندرکاران و مسئولان و وزرا و نمایندگان مجلس خودشان مواظبت بیشتری داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لزوم تحقق «عدالت اقتصادی» گفت: در چهل سال گذشته تلاشهای زیادی برای پرکردن شکاف طبقاتی میان مردم شده است اما دردمندانه باید گفت: باید اعتراف کنیم که پس از چهل سال حکمفرمایی هنوز با عدالت علوی فاصله داریم که حضرت علی(ع) فرمودند: هیچ ثروت انبوهی ندیدم مگر آنکه در کنارش حقی از مردم تضییع شده باشد.
وی با اشاره به سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بر موضوع «جنگ فقر و غنا» تاکید کرد و گفت: از دیدگاه ایشان این جنگ مقدس باید از حضرت آدم تا حضرت خاتم ادامه داشته باشد و اعتقاد و باور به این جنگ و پرهیز از هرگونه تجمل و اشرافیت، ملاک به کارگیری مقامات حکومتی باشد. به عنوان نماینده مجلس وقتی شاهد آن هستیم که عدهای از مردم در فقر مطلق به سر میبرند و در این شرایط و وضعیت اقتصادی عدهای از ثروت اندوزان نمیفهمند با انواع و اقسام امکانات چگونه برجها و ویلاهای خود را سامان دهند خجالت میکشم.
دقیقا به همین دلیل به شدت با افزایش قیمت بنزین در جلسه غیرعلنی مخالفت کردم و گفتم قطعا دود این افزایش قیمت به چشم طبقات ضعیف و مستضعف میرود و ثروت اندوزان هیچ ضرری از این موضوع نخواهند داشت.
کواکبیان با اشاره به رسیدگی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به طبقات فرودست جامعه بر ضرورت «عدالت اجتماعی» تاکید کرد و گفت: این روزها میشنویم عدهای بچه پولدارها را به اردوهای اروپایی با میلیونها تومان به سفر میبرند در حالی که عدهای از دانشآموزان در بیغولهها به سر میبرند!
مدیر مسئول روزنامه «مردمسالاری» با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) حاضر نبودند به خاطر به دست آوردن «اقالیم سبعه» حتی دانهای را از دهان مورچهای در آورند برضرورت «عدالت حقوقی» و اینکه همه مردم در برابر قانون باید یکسان دیده شوند تاکید کرد و گفت: طایفهگرایی، قوم گرایی، منطقهگرایی یکی از آفتهای نظام تقنینی کنونی ماست که باید برای آن چارهاندیشی کنیم و انتخابات استانی کمک شایان توجهی به «عدالت حقوقی» درمرکز قانونگذاری کشور خواهد کرد.
نماینده مردم تهران با اشاره به نحوه برخورد امیرمومنان(ع) در موضوع دستگاه قضا براهمیت «عدالت قضایی» به عنوان مهمترین ابزار تحقق سایر انواع عدالت ورزی تاکید کرد و گفت: متاسفانه دردوره آقای آملی لاریجانی موارد زیادی از بیعدالتیها را شاهد بودیم که در مجلس هم گفتم. امیدواریم در دوران آقای رئیسی جبران شود و قضات ما حتی در نحوه نشستن و نحوه اشارات دست نیز عادلانه عمل کنند و الا طبق روایات لب پرتگاه جهنم قرار دارند.
کواکبیان در پایان با اشاره به طرح معامله قرن برضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق بلندیهای جولان را تاکنون هیچ کشور اسلامی نپذیرفته است و قطعا آقای ترامپ از معامله قرن هم هیچ دستاوردی نخواهد داشت.